algashop
Hivatalos Forgalmazó
_____________________


ügyfélszolgálat

___________________






szállitás

mpl logisztika
 

MPL Logisztikai partner

Kiszállítás 1 munkanap alatt.



 

                                                                                                                                     

Népszerű




Algashop.hu

 

Általános Szerződési Feltételek

 

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

 

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.algashop.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.algashop.hu , továbbá bármikor letölthető kinyomtatható az alábbi linkről: https://www.algashop.hu/aszf.pdf

 

1. Szolgáltatók adatai:

A webshopban Felhasználó több szolgáltatótól tud vásárolni. A Felhasználó ennek megfelelően kap számlát a vásárlásról. Felhasználó a szavatossági, elállási, panaszkezelési jogait a számlán feltüntetett szolgáltatóval szemben tudja érvényesíteni.

Korcsmáros János e.v.
8800 Nagykanizsa Maort utca 25.1
adószám: 66752488-1-40
Nyilv.tart. szám: 38563890
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Árok Anikó e.v.
8800 Nagykanizsa Maort utca 25.1
adószám: 67222630-1-40
Nyilv. tart. szám: 44318481
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Korcsmáros Jánosné e.v.
8800 Nagykanizsa Maort utca 25.1
adószám:67007303-1-40
Nyilv tart szám: 42275696
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@algashop.hu
Telefonszáma: 30/4155542
Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-136521/2018.

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Bohemiasoft s.r.o.
Székhely: Cseh Köztársaság, 370 01 České Budějovice, Rudolfovská tř. 247/85
Cégjegyzékszám: 28090403,
Adóazonosító szám: CZ28090403
E-mail: info@eshop-gyorsan.hu
Telefon: +36 1 701-0252

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
        Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
        Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az
        elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
        összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.)
        törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
        szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó
        rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre
        külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen Szabályzat 2018. január 10. napjától hatályos és visszavonásig
        hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a
        Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11
        (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal
        használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával
        kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra,
        vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált
        felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve
        kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a
        feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely
        részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének
        tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely
        részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a
        Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül

3. REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS

3.1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti,
        hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit
        megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

3.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait
        megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más
        személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
        Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
        személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
        adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
        hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó
        a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a
        Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

4. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

4.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre
        vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
        törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
        Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a
        termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
        eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk
        felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete
        miatti különbözőség miatt.

4.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
        tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
        Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék
        közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg
        rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
        Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
        helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
        vásárlási szándékától.

4.5. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és
        feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie
        szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
        alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
        kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a
        szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és
        egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk
        érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
        fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés
        semmis szerződésnek tekintendő.

5. RENDELÉS MENETE

5.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy
       regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

5.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

5.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor
        megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

5.4. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
        termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár
        tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra
        kattint Felhasználó.


5.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot,
        melynek típusai a következők:

5.5.1. Fizetési módok:

          Fizetés utánvétellel:
 
          Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül

          kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés
          végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek)
          átvételekor.


          Fizetés Bankkártyával:

          Az elfogadott kártyák: MASTERCARD, MAESTRO, VISA, VISA Electron.

          Webáruház online fizetési rendszerét a BORGUN Payments biztosítja.
          Az Online fizetési rendszerhez történő kapcsolódást és a bankkártya adatfeldolgozás, biztonságos (128 bites) technológiával
          kódolt SSL kapcsolat mögötta BORGUN Payments szerverén keresztül bonyolódik le.
          Ezzel vásárlóink adatai biztonságban maradnak. 

           A fizetés technikai folyamata:
           A megrendelési űrlap kitöltése és a "megrendelés elküldése" gomb megnyomása után után a köszönőoldalon meg fog jelenni
           egy értesítő üzenet a fizetéshez kapcsolódóan:
          " A megrendelés elküldése sikeresen megtörtént, köszönjük! Hamarosan átirányításra kerül a B-payment fizetési oldalára.
           Ha az átirányítás nem történik meg autómatikusan, akkor kérjük kattintson ide a folytatáshoz!"

           Ezt követően a rendszer automatikusan továbbít minket a B-Payment biztonságos fizetési oldalára, ahol megadhatjuk
           a bankkártya-adatainkat.
           A megadott adatokat, csak a bank szervere és a vásárló gépe látja.
           Sikeres tranzakció esetén a vásárló értesítő üzenetet kap, és vissza lesz irányítva a webshopba az alábbi üzenet kíséretében:
          " Köszönjük a megrendelést! A rendelésről visszaigazoló e-mailt küldtünk az e-mail címére. A fizetés sikeresen megtörtént."
           A sikeres fizetési tranzakcióról a vásárló e-mail címére a BORGUN fizetési elismervényt küld.

           Ha a fizetés nem sikerült, akkor a vásárló szintén vissza lesz irányítva a webshopba, és ezt az értesítő üzenetet fogja látni:
          " Technikai probléma lépett fel vagy a fizetést nem sikerült hitelesíteni. Emiatt a fizetés nem lehetséges. Kérjük, vegye fel
           a kapcsolatot a webáruház....."

           

5.5.2. Szállítási költség:

A szállítás ingyenes. Bővebb információ: https://www.algashop.hu/fizetesi-es-szallitasi-lehetosegek

5.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy
        az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése
        illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról.
        Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy
        elállhat a szerződéstől.

5.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél
        alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.
        Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és
        termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles
        jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.
        Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A
        csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

5.8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés elküldése”
        gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer
        ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
        megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel
        kapcsolatos kívánságát.

5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége
        keletkezik.

5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása
          előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a
          bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár
          tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a
          megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban
          található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt
          mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése”
          gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található
          termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a
          Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok
          javítására/törlésére.

5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
         kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől
         számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
         legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az
         ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A
         megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
         illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé
         válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás
         azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
         regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
         tud üzenetet fogadni.

5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás
          csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés
          akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata
          visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a
          megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés
       feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés
       leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő
       napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
       elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a
       megrendelését.

6.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1 munkanapon
        belül.

6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának
        átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére
        köteles.

6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog
        vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a
        vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A
        kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a
        vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

6.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának
        hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését
        követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő
        (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.

6.6. Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha
        az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől
        elállni.

6.7. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
        a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
        b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
             rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor -
             kellett volna teljesíteni.

6.8. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert
        a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről
        Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett
        összeget haladéktalanul visszatéríteni.

7. ELÁLLÁS JOGA

7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá
       a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
       45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a
       megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás
       nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
       tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási
       jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés
       megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon
       belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e
       tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

7.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
        elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
        eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

7.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja
        közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a
        vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

7.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
        költségén kívül más költség nem terheli.

7.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék
        esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
        állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
        személyére szabtak.

7.7. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
        a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
            egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
            kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
            vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
            elveszíti;
       b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
            pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására
            nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
       c.  romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
       d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
            higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
       e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
           elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
       f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
           vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
           amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak
           meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
           harmincadik napot követően kerül sor;
      g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó
           kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy
           karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
      h.  lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
           szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
           fogyasztó a csomagolást felbontotta;
       i.  hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
           kivételével;
       j.  nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
       k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
           fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
           tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében,
           ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt
           kötöttek ki;
       l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha
          a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
          teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
          tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
          elállási jogát.

7.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét
        követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14
        napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a
        szállítási díjat is.

7.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
        egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
        igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
        alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7.10. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől
          való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
          számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy
          Szolgáltató címen leadni.

7.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
         megküldenie 14 napon belül.

7.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
          visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben
          teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
          elküldi.

7.13. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli,
          kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

7.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
          többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
          fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

7.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta
         az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,
         hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
         venni.

7.16. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti
         Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap
         segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő
         jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon
         történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton
         történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad
         el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat
         segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

7.17. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
         megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
         értékcsökkenésért felel.

7.18. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
         45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

7.19. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

7.20. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
          Szabályzatban található elérhetőségeken.

7.21. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő
         Felhasználókat illeti meg.

7.22. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
          szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

7.23. Elállási jog gyakorlásának a menete:

7.23.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási
             szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

7.23.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
             kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
             Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14
             napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
             email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax
             küldésének idejét veszi figyelembe.

7.23.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére
             késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított
             14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a
             14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni
             14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
             visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

7.23.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
             többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
             fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a
             szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
             időszakban is gyakorolja elállási jogát.

7.23.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő
             időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből
             vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
             kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

8. Szavatosság

         Hibás teljesítés
         A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel
         meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi
         követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a
         szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés
         időpontjában ismernie kellett.
         Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e
         fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a
         fogyasztó hátrányára tér el.

       Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
        Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
        kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai
        szerint.

8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
        Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel
        élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó
        által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
        igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást
        vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
        ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére
        Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben
        – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra
        is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
        indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
        Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
        később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
        Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
        éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
        Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági
        igényét.

8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
        A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
        érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
        igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
        vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
        már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
        már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
        Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
        kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
        Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék
        kijavítását vagy kicserélését kérheti.

8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
        A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
        minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által
        adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
        Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
        hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
        jogosultságát elveszti.

8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
          igényét?

         Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
         forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
         igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
         kötelezettsége alól?
         A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
         kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
         – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
         forgalomba, vagy
         – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
         időpontjában nem volt felismerhető vagy
         – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
         ered.
         A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
         bizonyítania.
         Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
         termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
         érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
         esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
         kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.12. Szolgáltató nem tartozik szavatossággal az olyan károkért, amelyek a
          kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
          igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
          a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

8.13. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
          helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt,
          Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
          meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a
        rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával,
        vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
        Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
        jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
        rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
        teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról –
        az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez
        fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles
        értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig
        köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést
        legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe
          venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy,
          mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
          érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,
          jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja,
          a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
          Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli
          nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem
          ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy
          kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben
          ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

11. PANASZKEZELÉS RENDJE

11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a
         megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben
         Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak
         teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy
         levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
         orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
         azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
         kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
         másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A
         panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett
         jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és
         azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy
         békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
         A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm.
         rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal,
         illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos
         illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok
         elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni,
         melyek elérhetőségét itt találja:


 11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági
          eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje
          a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között,
          ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok
          egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
          érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére
          tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő
          kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon
          átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi
          kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési
          platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az
          Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően
          pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online
         honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
           terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető
           testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított
           személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy
           telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara
           szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
           kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
           lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás
          nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében
          lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani,
          amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
        • az eljáró bíróságot;
        • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli
          állását;
        • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és
          azok bizonyítékainak előadásával;
        • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége
          megállapítható;
        • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
          A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
          amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

12. SZERZŐI JOGOK

12.1. Miután az algashop.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az
         Algashop.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének
         letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más
         módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése
         a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

12.2. Az Algashop.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot
          átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való
          hivatkozással lehet.

12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a
          domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az
          internetes reklámfelületeire.

12.4. Tilos az Algashop.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek
          adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak
          tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás
          használata, amellyel az Algashop.hu weboldalon vagy azok bármely része
          módosítható vagy indexelhető.

12.5. Az Algashop.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás
          kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli
          felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként
          bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul
          veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az
          oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást
          alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

13. ADATVÉDELEM
      A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
      https://www.algashop.hu/adatvedelem


Nagykanizsa, 2018. január 10.

 

 

OWMxN